(Daha önce burs almış bursiyerler, yeni başvuru yapmayıp, “devam eden burslar” sayfasında istenen belgeleri teslim etmeleri / göndermeleri gerekmektedir.)

LİSANS  BURSU  (YENİ BAŞVURU)

Yeni Başvurular Açıklaması

Amaç
Bereket Vakfı’nın amacı, başarılı ve maddi durumu yeterli olmayan lisans öğrencilerine, öğrenimlerini yapmaları için burs vermektir.

Burs Başvurusu ve Değerlendirme Süreci
Burs başvuru şartları ve süreci, her yıl Eylül ayında vakıf resmi internet sitesi www.bereketvakfi.org.tr üzerinden ilan edilir. Özel durumlar Yönetim Kurulunca değerlendirilir.

Yeni Bursiyerlerin Adaylık Şartları
Bereket Vakfı bursundan yararlanabilmek için;

  1. Öğrencinin, lisans veya en az 4 yıllık yüksekokul  öğrencisi olması,
  2. Öğrencinin, yeterli maddi imkâna sahip olmaması,
  3. Öğrencinin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması.

Başvurularda branş ve sınıf sınırlaması yoktur.
Başvuru esnasında belge istenmemektedir.
Adayın kardeşi veya eşi de  burs kazanırsa, sadece bir kişiye burs verilir.
Kardeşinin veya eşinin bursu halen devam eden öğrencilere burs verilmez.
Online başvuru dışındaki  başvurular değerlendirilmez.

Aşağıdaki şartları taşıyan öğrencilere burs verilmemektedir.

  • Ön lisans öğrencileri,
  • Açık ve uzaktan eğitim öğrencileri,
  • Vakıf veya Özel üniversite öğrencilerinden, burs oranı %100’ün  altında olan öğrenciler,
  • Yurt dışında okuyan  öğrenciler,
  • Yüksek Lisans öğrencileri,
  • Alttan dersi olan öğrenciler,
  • Yabancı uyruklu öğrenciler.

Gerekli Belgeler

Burs kontenjanına giren adayların aşağıdaki belgeleri ibraz etmeleri zorunludur.

  1. Öğrenci Belgesinin Aslı
    (Vakıf veya Özel Üniversite Öğrencilerinin Belgelerinde, % 100  Burslu Olduğu Belirtilmelidir.)
  2. Ara Sınıflar İçin Transkriptin Aslı (Hazırlık Sınıfı dahil)
  3. Nufus Cüzdan Fotokopisi
  4. Son 6 Ay İçinde Çektirilmiş 1 Adet Vesikalık  Fotoğraf,
  5. Yeni Tarihli Adli Sicil Belgesi. (e-devletten alınabilir)
  6. Anne veya Babası Vefat Etmiş Öğrenciler İçin, Vukuatlı Nufus Kayıt Örneği
  7. Aile  Gelir  Belgesi (Anne ve Babaya Ait)
  8. Babasının (varsa) İşsizlik Ödeneği Belgesi
  9. Engelli Öğrenciler İçin, Sağlık Kurulu Raporu
  10. Evli Öğrenciler İçin, Evlilik Cüzdanı Fotokopisi
  11. Babasının Evi Kiralık Ev   ise, Kontrat
  12. Öğrencinin Kaldığı Yer Kiralık Ev ise, Kontrat
  13. Varsa, Okumakta Olan Kardeş Öğrenci Belgeleri
  14. Diploma Derecesi 85 ve Üstü Olanlar için Diploma Fotokopisi
  15. Lise Birincisi Olanlar için, “Lise Birincilik Belgesi”
  16. Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş. Hesap Cüzdan Fotokopisi

(Bursiyer adayı  seçilen öğrenciler hesap açacaklardır.)

Başvuru Sonuçlarının Açıklanması

  • Başvuru sonuçlarının açıklanacağı tarih web sitemizden duyurulacaktır.
  • Sonuçlar, kimlik numarası ile sorgulanacak ve belge teslim şekli ile mülakat takvimi de bu sorgulamada belirtilecektir.
  • Sadece bursiyer adayı seçilen öğrencilerden belge istenmektedir.

Burs Yatırma Takvimi ve Diğer Hususlar

  1. Burs, lisans öğrenim süresine bağlı olarak, hazırlık sınıfları dahil azami, 5 / 7   yıl süreyle bağlanır. Bu süre lisans kayıt tarihinden itibaren hesaplanır; başvuru ara sınıfta yapılmışsa, burs kalan süre kadar verilir. Özel durumlar Yönetim Kurulu’nca değerlendirilir.
  2. Bursiyer adaylarından belge ve bilgileri tam ve doğru olanlar mülakata çağrılır, kesin sonuçlar mülakattan sonra belirlenir. Belirtilen yer ve tarihte mülakata katılmayan adayların adaylıkları iptal edilir.
  3. Bursu kesinleşen bursiyerler için ilk burs Ocak ayından itibaren başlar ve Haziran  ayı dahil  6 ay süreyle devam eder. Geçmiş aylara dönük burs verilmez.
  4. Burs, her ayın 10’undan sonra, Albaraka Türk Katılım Bankası A.Ş. Şubeleri nezdindeki hesaba yatırılır. Bu nedenle, bankanın herhangi bir şubesinde özel cari hesap açtırılarak  ATM kartı temin edilmesi gerekir.

Sahte ve tahrifat içeren belge gönderen, ya da yanıltıcı beyanda bulunduğu tespit  edilen  bursiyerlere ilişkin yasal mercilere başvuru yolu ve rücu hakkı saklıdır.